nuffnanG

TERKINI!!!!

TAWARAN !!! Pergi UMRAH hanya dengan RM1,400.00 sahaja Hanya perkenalkan 7 orang rakan yg turut berminat untuk pergi Umrah, anda akan mendapat UMRAH PERCUMA !!! Sila hubungi En Zahid di talian 017-6600056

Tuesday 17 January 2012

:: GARAM BULUH ::

Sakit Jantung
Kolestrol
Kencing Manis

Demam Denggi
Darah Tinggi


Gout
Batu Karang
Buah Pinggang
Dari Abdullah Bin Umar " Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat ( mempunyai kebaikan ) dari langit ( menerusi hujan ) ke bumi iaitu besi, api ,air dan garam"
Dari Anas Bin Malik, nabi bersabda " Penghulu segala lauk pauk kamu ialah garam .
" Tiadalah akan baik makanan itu melainkan dengan garam "Hadis riwayat Al – Bazzar Rasulullah pernah menyarankan supaya memakan secubit garam pada awal dan akhir setiap kali minum & makan. Baginda berkata "Sesiapa yang memulakan minum & makan dengan memakan secubit garam ALLAH akan hindarkan 330 jenis penyakit , yang paling kurang ialah gila kusta, sakit perut dan sakit gigi. Yang bakinya diketahui oleh ALLAH sahaja."


GARAM BULUH adalah 100% garam organik yg diformulasikan
berasaskan cara tradisional org Korea. Garam tersebut diambil dari pantai barat
di Korea yang bebas pencemaran dan dimasukkan ke dalam buluh yg usianya
melebihi 3 tahun. Ditutup dengan tanah liat dan dibakar di dlm relau antara
1000-1500 darjah celcius dgn menggunakan pokok pine. Suhu yg tinggi
menyingkirkan logam berat dan kekalkan kandungan khasiat dalam garam. Dlm pada
yg sama, ia menyerap semua elemen mikro dan kesan perubatan buluh. Proses ini meningkatkan kandungan mineral garam buluh. Perubatan kajian membuktikan bahawa, 80% penyakit kronik dapat dicegah jika kandungan natrium dan kalium adalah seimbang. 

PH tubuh badan manusia yg sihat adalah antara 7.35-7.45 dan bersifat alkali lemah. Didapati, tubuh manusia yg berada di kawsn bandar, bersifat asid. Garam buluh yang bersifat alkali ini dpt seimbangkan ph badan.

Garam yg sihat adalah GARAM BULUH.
Garam yg kurang sihat adalah garam natrium.
Bertukarlah kepada cara makan yang lebih sihat. GARAM BULUH bersifat alkali dpt seimbangkan PH badan kita supaya cenderung kpd beralkali lemah. Ia sgt sesuai pd mereka yg ada darah tinggi, kencing manis dan masalah penyakit yg lain kerana garam adalah sumber bahan perasa yg digunakan dlm makanan kita.

GARAM PUTIH

sifat garam putih ( yg kita guna sekarang):

1. bersifat asid
2. 99% kandungan adalah natrium klorida (kimia)
3. pengambilan berlebihan menyebabkan tekanan darah tinggi
4. bersifat oksida

sifat garam buluh:
1. bersifat alkali
2. 100% adalah organik
3. tiada kesan sampingan
4. bersifat anti oksida

CAR STERILLIZER



Adakah kita sedar akan pencemaran dalam kereta?

Mengikut Laporan In-Car Air Polution daripada International Center for Technology (CTA), tahap pencemaran udara dalam kenderaan mgkin lebih serius berbanding udara di luar. Bahan-bahan pencemar udara seperti VOC (volatile Organic Compounds) iaitu bahan2 organic yg meruap. VOC memedihkan mata, hidung, kerongkong, peparu dan mengancancam kesihatan. VOC juga hadir dalam kereta baru spt penggunaan gam, cat, vinil, dan plastik dlm kereta. (Sumber: Hidden Poisons in New Cars, Utusan Konsumer Nov-Dis 2005) Hasil Teknologi ColdPlasma iaitu menggabungkan ion dan ozon telah diaplikasikan dalam BioZone car sterillizer dicipta untuk memperbaiki udara dalam kereta.
TERKINI, TERBAIK & TERMURAH...
Sertai KEMPEN TUKAR GARAM.. Gantikan GARAM KIMIA(BERASID) kepada GARAM BULUH(BERALKALI)
hanya RM181 SAHAJA..
Sila hubungi En. Zahid Abdul Jalil 0176600056

No comments:

Post a Comment